راهکارهای کاربردی و خانگی برای ضخیم کردن تار موی نازک
راهکارهای کاربردی و خانگی برای ضخیم کردن تار موی نازک

روش های ضخیم کردن تار موی نازک + تقویت نازک شدن مو نمکستان : تار موی سر برخی از افراد به طور طبیعی ضخیم است و عده ای دیگر از نازک بودن تار موی سر خود رنج می برند. در واقع ضخامت موی سر انسان به ژن بدن هر شخص بر می گردد اما عوامل […]

روش های ضخیم کردن تار موی نازک + تقویت نازک شدن مو

راهکارهای کاربردی و خانگی برای ضخیم کردن تار موی نازک

نمکستان : تار موی سر برخی از افراد به طور طبیعی ضخیم است و عده ای دیگر از نازک بودن تار موی سر خود رنج می برند. در واقع ضخامت موی سر انسان به ژن بدن هر شخص بر می گردد اما عوامل متعددی همچون رژیم های غذایی نادرست، اضطراب و استرس در ریزش و یا نازک شدن تار موی سر موثر است. اگر شما فردی هستید که به طور ژنتیکی از تار موی نازک برخوردارید و از این موضوع احساس نارضایتی دارید می توانید با مطالعه این پست با چند راهکار ضخیم کردن تار موی سر آشنا شوید.

خودداری از شستن  زیاد موی سر :

بهتر است موی سر خود را هفته ای دو یا سه بار بشورید زیرا پوست سر انسان حاوی نوعی روغن طبیعیست که با شستن زیاد، مو ها به مرور زمان ضعیف و ضعیف تر می شوند. عده ای در پاسخ به این راهکار از چرب بودن موی سر خود میگویند. چنانچه شما نیز جزو افرادی هستید که موی سرتان زود به زود چرب می شود می توانید سه یا چهار بار در طول هفته موهایتان را بشورید. توجه داشته باشید که کسانی تار موی سرشان نازک تر است بیشتر شوره سر را تجربه می کنند و اگر زیاد مو را بشورند موجب از بین رفتن پوست سر می شود.

استفاده نکردن از مواد شیمیایی :

افرادی که تار موی نازکی دارند بهتر است از شامپوهای موجود در بازار استفاده نکنند زیرا اکثر شامپوها حاوی برگ بو سدیم و سولفات لورات هستند و موجب از بین رفتن نوار چربی دور مو می شوند. با دستور العمل های ساده می توانید با مواد طبیعی شامپوهای خانگی درست کنید.

خودداری از استفاده مدوام از وسایل حرارتی :

در حالت کلی استفاده مداوم از سشوار، اتوی داغ و یا هر وسیله حرارتی دیگر موجب آسیب رساندن به موی سر انسان می شود. استفاده مکرر از سشوار و لوازم حرارتی تار موی نازک را آسیب پذیر تر کرده و موجب می شود تار مو خشک و شکننده تر شود.

همچنین بخوانید:  علل زایمان زودرس و عوارض آن + پیشگیری از زایمان زودرس

استفاده کردن از روغن کرچک :

روغن کرچک یکی از روغن های گیاهی مفید برای ضخامت موی سر می باشد. این روغن پر از ویتامین E و اسید های چرب مورد نیاز مو است به همین دلیل از ریزش موها جلوگیری می کند. با مخلوط کردن روغن کرچک و روغن نارگیل و ماساژ دادن آن روی سر می توانید به ضخیم کردن موی سر خود کمک کنید. روغن کرچک همچنین موجب درخشندگی و لطافت موی سر می شود.

استفاده از تخم مرغ :

همانطور که می دانید تخم مرغ حاوی پروتئین است. شما می توانید پروتئین موجود در تخم مرغ را به موهای سر خود نیز برسانید برای این کار ابتدا موها را کمی مرطوب کرده و  یک یا دو تخم مرغ را خوب هم بزنید و روی سر خود ماساژ دهید. بگذارید حدود نیم ساعت روی سرتان بماند. این کار را هر هفته انجام دهید تا موهایتان به مرور زمان بهبود یابد.

راهکارهای کاربردی و خانگی برای ضخیم کردن تار موی نازک

چند راهکار برای ضخیم کردن تار موی نازک

منبع : نمکستان