چطور از پوست خود در هوای سرد مراقبت کنیم؟
چطور از پوست خود در هوای سرد مراقبت کنیم؟
روش های مراقبت از پوست در هوای سرد: از متخصصین پوست خواسته ایم تا بهترین نکات مربوط به سالم نگه داشتن یکی از مهم ترین عضو بدن ما در طی ماه های سرد را به اشتراک بگذارند.

نمکستان : اگر در بخشی از جهان زندگی می کنید که هوای سرد را تجربه می کند، می دانید که درجه حرارت ناگهانی می تواند بر روی پوست و صورت و بدن تاثیر به سزایی داشته باشد. پوست در این هوا خشک و پوسته پوسته می شود و گاهی اوقات حتی می تواند ترک کند، که می تواند دردناک باشد. در مورد اینکه چگونه می توان به بهترین وجه از پوست که در آن قرار داریم محافظت کنیم، از متخصصین پوست خواسته ایم تا بهترین نکات مربوط به سالم نگه داشتن و مراقبت از پوست، یکی از مهم ترین عضو بدن ما در طی ماه های سرد را به اشتراک بگذارند.

مراقبت از پوست در هوای سرد

حفظ رطوبت هوا، در محل زندگی

پوست ما سدی است که آب را در بدن نگه می دارد، بنابراین وقتی خشک و سرد است، آب تبخیر می شود. تبخیر شدن آب سریع تر و آسان تر است. برای جلوگیری از خشکی، استفاده از مرطوب کننده را توصیه می شود و نوشیدن یک لیوان یا دو آب اضافی در طول روز پیشنهاد می شود. رطوبت سازها راه بسیار خوبی برای اضافه کردن رطوبت به خانه شما است، به خصوص اگر شما مستعد سرما خوردن هستید.

از پاک کننده های صورت استفاده کنید

مهم این است که از پاک کننده های ملایم استفاده کنید. برخی از این محصولات بسیار مرطوب کننده هستند و رطوبت پوست را از بین نمی برد.

حتی در زمستان هم به ضد آفتاب نیاز دارید

فقط به دلیل اینکه زمستان است، این بدان معنا نیست که شما باید ضد آفتاب خود را کنار بگذارید. در حالی که UVB کمتر در زمستان وجود دارد، سطح UVA هنوز هم به اندازه قابل توجه برای پیری پوست ما وجود دارند. اگر می خواهید از پوست خود در برابر اثرات پیری آن محافظت کنید، از ضد آفتاب در تمام فصول سال استفاده کنید. از آنجا که UVB طول موج تحریک تولید ویتامین D است، می توان سطح آن را در ماه های زمستان کاهش داد و در صورت لزوم می توانیم ویتامین D3 را نیز مصرف کرد.

همچنین بخوانید:  کهیر چیست + علل، عوارض، درمان خانگی و پزشکی کهیر

آب بدن خود را حفظ کنید

بسیاری از ما در طول زمستان به دلیل سرما به اندازه کافی آب نمی نوشیم اما حتی با وجود سرما ما همچنان به حدود ۳ لیتر در روز برای آبرسانی نیاز داریم. چای های گیاهی یک جایگزین گرم خوب هستند اما به یاد داشته باشید  از مصرف کافئین نیز پرهیز کنید. نوشیدنی مکمل پوستی کامل ما حاوی مقدار زیادی اسید هیالورونیک برای تأمین هیدراتاسیون شدید از داخل است.

چطور از پوست خود در هوای سرد مراقبت کنیم؟

به دنبال علائم ها باشید

لب های شما معمولاً اولین قسمت صورت است که نسبت به هوای سرد واکنشی نشان می دهد. به محض بروز هر گونه خشکی، ناحیه را درمان کرده و این را به عنوان هشداری برای محافظت از صورت خود قبل از گسترش مشاهده کنید!

حمام آب گرم

آب بسیار گرم باعث رطوبت پوست شما می شود. سعی کنید در آب گرم حمام کنید و زمان خود را در حمام کم کنید. استفاده از شوینده های مرطوب کننده بهتر از شوینده های صابونی که روی پوست بسیار خشن است عمل می کنند.