روغن بادام یک نرم کننده است که آبرسانی می کند، که می تواند به مرطوب کردن و صاف شدن پوست کمک کند . این ویژگی ها روغن بادام را به یک ماده محبوب برای محصولات مراقبت از پوست تبدیل می کند

روغن بادام یک نرم کننده است که آبرسانی می کند، که می تواند به مرطوب کردن و صاف شدن پوست کمک کند . این ویژگی ها روغن بادام را به یک ماده محبوب برای محصولات مراقبت از پوست تبدیل می کند. خرید بادام عمده جهت تهیه ی این روغن در خانه مقرون به صرفه می باشد.

روغن بادام به طور کلی برای پوست های حساس بی خطر است زیرا غیر تحریک کننده و سبک است. برخی افراد متوجه می شوند که روغن بادام به آنها کمک می کند تا بیماری های مزمن پوستی مانند: پسوریازیس، آکنه، اگزما و درماتیت.

درمان بیماری های پوستی با مصرف روغن بادام

تحقیقات نشان داده است که استفاده از کرم دست ساخته شده با روغن بادام شیرین می تواند درماتیت دست را تسکین دهد . در یک مطالعه، افرادی که از این کرم استفاده کردند دریافتند که این کرم علائمی مانند سوزش، سوزش، قرمزی و خارش پوست را تسکین می دهد.

برخی از افراد از روغن بادام به عنوان مرطوب کننده روزانه صورت استفاده می کنند زیرا احساس می کنند که رنگ و رنگ پوست آنها را بهبود می بخشد. می توانید روغن بادام را یک شبه به عنوان مرطوب کننده به صورت خود بمالید.

روغن بادام آسیب های اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهد

روغن بادام آسیب های اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهد

قرار گرفتن زیاد در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) می تواند باعث پیری زودرس پوست شود. اشعه ماوراء بنفش می تواند منجر به خطوط ریز، چین و چروک و لکه های تیره روی پوست شود. علاوه بر بادام درختی، خرید بادام زمینی عمده و روغن گیری از آن نیز برای پوست بسیار با اهمیت می باشد.

تحقیقات نشان داده است که روغن بادام ممکن است در کند کردن پیری زودرس ناشی از آسیب خورشید موثر باشد. روغن بادام یک سد موثر است که از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند. علاوه بر این، ویتامین E موجود در روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از آسیب سلولی ناشی از اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند.

همچنین بخوانید:  آفات سانسوریا؛ معرفی ۶ قاتل کوچک که جان گیاه را تهدید میکنند

یک مطالعه بالینی کوچک نشان داد که ضد آفتاب روغن بادام دارای SPF 15 است و با سایر ضد آفتاب های تجاری SPF 15 قابل مقایسه است.

در حالی که این روش بر روی انسان انجام نشد، اما یک مطالعه روی موش ها نشان داد که روغن بادام به طور موثری از آسیب پوست ناشی از نور خورشید در صورت استفاده موضعی جلوگیری می کند.

تاثیر روغن بادام بر موی سر

تاثیر روغن بادام بر موی سر

بدون توجه به نوع موی شما، روغن بادام مزایایی برای بهبود ظاهر و سلامت مو دارد. وقتی روغن بادام به شامپو اضافه می‌شود، می ‌تواند به موها درخشندگی طبیعی بدهد که آن را سالم و درخشان می ‌کند. لیست قیمت کنسرو ۱۴۰۱ روغن بادام به روز شده و افزایش

در سطح سلولی، روغن بادام ممکن است به صاف کردن مو و ترمیم آسیب کمک کند. همچنین می تواند به موها رطوبت و قابلیت ارتجاعی اضافه کند زیرا سرشار از اسیدهای چرب است.

روغن بادام ممکن است فواید دیگری نیز برای مو و پوست سر داشته باشد، از جمله:

ریزش مو: یک مطالعه نشان داد که استفاده از روغن بادام به طور مستقیم روی پوست سر به معکوس کردن ریزش مو کمک می کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات اینکه روغن بادام در تقویت رشد مو موثر است، مورد نیاز است.

شوره سر: اگر پوست سرتان خارش، قرمز یا شوره است، مالیدن روغن بادام به طور مستقیم روی پوست سر ممکن است به کاهش التهاب و تسکین پوست شما کمک کند.

موخوره: افزودن مقداری روغن بادام به اندازه یک نخود به انتهای موهایتان ممکن است به آبرسانی آن و کاهش وز کردن مو کمک کند.